שירות תחזוקה למתקני חניה איכותי ובלתי מתפשר 24 שעות ביממה

ההתפתחות הטכנולוגית המרשימה בתחום החניונים החכמים, מובילה באופן טבעי לשיח על יעילות: ניצול חכם יותר של השטח, הקלה על תנועה בשעות שיא, נגישות טובה יותר ועוד.
אבל עוד לפני שמתחילים להתלבט לגבי אילו מתקנים להתקין בחניון ואיזו אוטומציה עדיפה לכם ובטח לפני שמתחילים בהתקנה עצמה, חשוב להקדיש מחשבה לשישה כללי בטיחות:

1. התקן הישראלי – מכון התקנים הישראלי מגדיר (ת״י 5473) את גורמי הסיכון האופייניים לציוד חנייה מכני ומפרט את הדרכים להתמודד איתם.
כדי לעמוד בתקן על החנייה החכמה לתת מענה, בין היתר, לגורמי סיכון חשמליים, מכניים, תרמיים, למגבלות הרעש המעוגנות בחוק, לכשלים אפשריים במערכות הבקרה ועוד.

2. עמידה בתנאי רמת השירות – קיימות שלוש רמות שירות לחניון, שנקבעו על ידי משרד התחבורה בשקלול יכולת התמרון של כלי רכב מסוגים שונים.
לכל רמה הוגדרו שילוט נדרש ומידות גיאומטריות שנוגעות לתמרון אל ומתוך תאי החנייה, לנוחות הנסיעה בתוך החניון, ולנוחות הכניסה והיציאה ממנו.
רמת השירות הנמוכה ביותר מיועדת לחניונים שמשרתים קהל קבוע שמכיר את מאפייני החניון.
רמת השירות הגבוהה ביותר מיועדת לחניונים של קהל אקראי עם תחלופה וקיבולת כלי רכב גבוהים, שדורשים מרווחי ביטחון גדולים יותר.

3. אמצעים להגנה על מערכות הידראוליות – כדי לצמצם את הסיכון של תקלה בציוד ומערכות הידראוליות המותקנות בחניונים חכמים, מומלץ להקפיד על צעדים כמו: התקנת מצברים לצמצום הסיכון של נחשולי חשמל (Surge) במערכות המותקנות בחניון, התקנת מערכות הגנה מפני לחץ יתר הידראולי, הקפדה על התקנת של מערכות ומכשירים שניתנים לכוונון רק באמצעות כלים מיוחדים – כדי למנוע גישה לזרים או לילדים, וגם אמצעים לניתוק חשמלי או שסתומים למניעת התנעה לא רצויה של מערכות שונות בחניון.

4. טיפול תקופתי של מכשירי הרמה ומעליות – נושאי המטען בחניונים חכמים הם בדרך כלל החידושים הגדולים ביותר בתחום. אלא שלצד הפוטנציאל, מכשירים כאלה גם עלולים להפוך לסכנה אם הם אינם מתוחזקים כראוי.
רכיבים כמו מצברים, שסתומים וצינורות שמאפשרים למעליות וההתקנים לנוע, מושפעים מגורמים כמו לחות, טמפרטורה וכמובן מעייפות החומר.
הקפידו לטפל בהם בהתאם להוראות היצרן ולתקנות הבטיחות של משרד התחבורה.

5. התקנת מפסקים מכניים לציוד אוטומטי – כדי למנוע סיכונים במעבר בין בקרה ידנית על המערכות האוטומטיות שמותקנות בחניון לבין בקרה אוטומטית, יש להתקין בחניון מפסקים שמופעלים באמצעות הכנסה של מפתח מיוחד – או אמצעים חלופיים שמספקים את אותה רמה של בטיחות.

6. בדיקת מידות של כלי רכב בכניסה לחניון – כדי לוודא שמשתמשים בחניון לא ייכנסו לתוכו עם כלי רכב שאינם מתאימים למידות החניון, קיימים אמצעים אוטומטיים – כמו התקנים אופטיים – אלקטרוניים אקטיביים או סורקי לייזר – שמתוכננים לבחון את המידות של הרכב (גובה, דלתות פתוחות, תוספות שונות שהורכבו על הרכב וכו׳), ולוודא שהוא מתאים לשימוש בחניון.

לפארק טק שלוש רמות שרות, מבסיסית ועד הכל כלול 24 שעות כולל חלפים.

לפרטים:
נייד – 1700-507-779
מייל – office@park-tech.co.il

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

WhatsApp chat
דילוג לתוכן